ZCI01 Starting Fashion Business for Beginners
ความเข้าใจพื้นฐานเกี่ยวกับการทำธุรกิจแฟชั่นสำหรับผู้เริ่มต้น
โดยการทำความเข้าใจโครงสร้างตลาดแฟชั่นในปัจจุบันและองค์ประกอบสำคัญในการดำเนินการทางธุรกิจ
สู่การวางแผนการทำธุรกิจแฟชั่นในอนาคต นิสิตจะได้เรียนรู้พื้นฐานที่จำเป็น สำหรับผู้เริ่มต้นประกอบธุรกิจ
เกี่ยวกับแนวคิดในการสร้างธุรกิจแฟชั่น สู่ผู้บริโภคแฟชั่นอย่างสร้างสรรค์
CBM561: Innovation and Lifestyle Products and Services Management
Theories, creative framework and innovation management in creative business, products and productions from innovative materials, innovative lifestyle product and service from consumers’ perspective, ability to manage newly innovated brand from creativity within lifestyle business and service, lateral thinking, evaluating tools for product and service, intellectual property of creative innovation.
GJ152 : Design Thinking for Creative Business
Design thinking process. Surveying the business environment. To determine the target market in electronics. Used to create the brand concept of the brand. Framing the overall picture of the brand. Creating brand stories, setting prices, and using media creatively and ethically with your target audience.
CBM501 Research Methods and Analysis for Creative Brand Management
A study of brand management research, both
qualitative and quantitative ones. Brand management research process and
design, sampling and target group selection, sources of data, data collection
process, data analysis and statistical analysis, research proposal derived from
professional problems and needs from branding businesses.
CBM514 Integrated Marketing Communication and Strategy
Principles and components of marketing communication and strategies; integrated marketing communications planning and processing; application of traditional and modern media, Development of channels of public relations and advertisement and product distribution, including ability to development marketing communications especially in Development of brand image and personal branding.
GJ201 Knowledge Management for Gems and Jewelry
This course on knowledge management of gems and
jewelry provides the students the opportunity to learn and share the experiences
and present the creative ideas with the wisdom and mind. It also presents the approach in
developing the research and innovation to the international level.
GJ304 Internship in Gems and Jewelry
CCI 106 Entrepreneurship
Concepts,
theory, and skills of entrepreneurship. Theory
of entrepreneurship in business, fashion, jewelry and home decoration. Social entrepreneurship and its applications. Methods of business initiation and business
development. Business model canvas.
CCI 105 Futuristic Study for Creative Industry
Strategy
and planning for future forecasting. Fundamental
knowledge for climate change. Understanding
of basic programs and digital technology for creative businesses. Content related to the basics of blockchain
technology. Blockchain and art in
creative business. Case studies related
to creative industry and blockchain technology with carbon credits. The future-oriented skills to develop
organization.
CCI 104 English for Creative Business
Convey
ideas and present arguments rationally. Presentation
of work and ideas. Reading business
information especially in creative businesses using different reading
strategies. Business letter writing. Education and work history memo, minutes and
general reports. Communication skills
for creative businesses.
GJ471 Metal Forming and Joining Technology for Jewelry
การศึกษาสมบัติทางความร้อนและการขึ้นรูปที่ใช้ในอุตสาหกรรมอัญมณีและเครื่องประดับ
การหล่อแบบต่อเนื่อง เทคโนโลยีสร้อยและสร้อยกลวง การขึ้นรูปแบบลวดลาย เครื่องมือขั้นสูงและการ
ประยุกต์ใช้เทคโนโลยีการอบในการปรับปรุงสมบัติเครื่องประดับ การแพร่และพลังงานการกระตุ้นของโลหะมีค่า
GJ151 Revolution of Gems and Jewelry Business
วิวัฒนาการธุรกิจอัญมณีและเครื่องประดับของแบรนด์ในแต่ละทวีป การคิดเชิงระบบและแผนภาพทางความคิด ประเภทและสมบัติของวัสดุ รวมทั้งอัญมณีที่ใช้ในเครื่องประดับ เทคโนโลยีในเครื่องประดับอนาคต
Evolution of gem and jewelry business brands on each continent. Systems thinking and mental diagrams. Types and properties of materials including gems used in jewelry. Technology in future jewelry.CPD111 Graphic design and printing
Using 2D computer software for organizing design elements, including media design, logo design, graphic design, and packaging design, color systems, and printing. Presenting work through basic online media design, print media, and introductory print production.
Block year 1 S1/2567: Conceptual design mood board
This block course contain the class assignment of three subjects, which are
1. GJ121 การออกแบบเครื่องประดับด้วยมือ (Drawing Jewelry Design)
2(0-4-2)
2. GJ151 วิวัฒนาการธุรกิจอัญมณีและเครื่องประดับ (Revolution of Gems and Jewelry Business )
2(2-0-4)
3. GJ152 การคิดเชิงออกแบบสำหรับธุรกิจสร้างสรรค์ (Design Thinking for Creative Business*)
2(1-2-3)
CPD 216 Business for Creative Products 1/2567
Practice
business management through studying and understanding, and be able to
determine the tax system, accounting, legal matters, human resources,
information technology, sales, and marketing related to the product design
department. Present the results as a business plan for creative products.
CCI Core Subjects Block Year 1 Semester 1/2567
This learning block comprises three core subjects of the College of Creative Industry Semester 1/2567, as follows:
- CCI 104 English For Creative Business
- CCI 105 Futuristic Study for Creative Industry
- CCI 106 Entrepreneurship
เทคโนโลยีการพัฒนาคอลเลคชั่นแฟชั่นสร้างสรรค์ (Creative Fashion Collection Development Technology)
ปฏิบัติการสร้างสรรค์ผลงานการออกแบบคอลเลคชั่นเสื้อผ้าสตรีและบุรุษ
แนวคิดเทคโนโลยีการออกแบบ การวิเคราะห์แนวโน้มแฟชั่นและกลุ่มเป้าหมาย
กระบวนการออกแบบ การพัฒนาการออกแบบ
การผลิตต้นแบบและการนำเสนอผลงานแนวคิดใหม่สำหรับคอลเลคชั่นเครื่องแต่งกายที่สะท้อนอัตลักษณ์เฉพาะบุคคลในระบบอุตสาหกรรมแฟชั่น
และนำเสนอด้วยรูปแบบดิจิทัล